m

Lorem ipsum dolor sit amet, et duo posse constituam vituperatoribus ne eam.

Recent Posts
© Copyright Qode Interactive

Czekamy na kolejne „Wakacje z ks. Bosko 2019”

Tegoroczne, 12-dniowe „Wakacje z ks. Bosko” spędziliśmy na Mazurach. Kolonie zorganizowane były w trzech kategoriach. Do wyboru były Kolonie Letnie, Obóz piłkarski oraz ABC żeglarstwa.

Wczesnym, poniedziałkowym rankiem, liczna grupa kolonistów wyruszyła w podróż do Kruklanek, gdzie znajduje się ośrodek wczasowy Jakub. Jest to pięknie położona miejscowość nad jeziorem Gołdapiwo w odległości ok.10 km od miasta Giżycko, w otulinie Puszczy Boreckiej.

Po drodze zatrzymaliśmy się w Kadzidłowie, gdzie znajduje się Park Dzikich Zwierząt. Po Parku oprowadziła nas pani przewodnik, która opowiedziała o zwierzętach żyjących na tym terenie, ich biologii, zwyczajach oraz potrzebie ochrony, przede wszystkim gatunków rzadkich, ginących, jak wilk, puchacz, cietrzew, głuszec czy jarząbek.

Po dotarciu do Kruklanek uczestnicy zakwaterowali się w ośrodku Jakub. Pobyt, pod czujnym okiem opiekunów był bardzo dobrze zorganizowany. Cały dzień wypełniony był różnymi aktywnościami i nie było czasu na nudę. Koloniści opalali się na plaży jeziora Gołdapiwo, a piłkarze trenowali trzy razy dziennie pod czujnym okiem trenerów Marka i Arka. Swoje umiejętności mogli sprawdzić podczas sparingu z drużyną Start Kruklanki. Natomiast żeglarze mieli swoje zajęcia dwa razy dziennie, podczas których uczyli się pływać na żaglówkach. Mimo upałów wszyscy świetnie się bawili i mieli dobre humory. Wieczory spędzaliśmy przy ognisku lub bawiąc się na dyskotece.

W niedzielę uczestniczyliśmy we mszy świętej w kościele pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Kruklankach.

W czasie pobytu mogliśmy również zwiedzić Giżycko i wypłynąć w rejs Szlakiem Wielkich Jezior Mazurskich.

Nasz pobyt w Kruklankach szybko minął i w piątek musieliśmy opuścić to wspaniałe miejsce udając się z powrotem do Bydgoszczy. Po drodze czekała na nas jeszcze jedna atrakcja. Zatrzymaliśmy się w Wolisku, gdzie znajduje się Zagroda Żubrów. Z niewielkiej odległości mogliśmy podziwiać te piękne, okazałe zwierzęta.

Po kilku godzinach spędzonych w autokarze wszyscy szczęśliwie dotarli do Bydgoszczy. Już teraz, wspominając pobyt w Kruklankach, czekamy na kolejne „Wakacje z ks. Bosko” w 2019 roku.

Wojtek Jędrzejczyk 7b

ABC żeglarstwa

Na obozie żeglarskim uczyliśmy się pływać na żaglówkach Omegach i Optymistach,  a także mieliśmy możliwość spróbować  sił na windsurfingu. Uczyliśmy się zasad żeglowania, wiązania węzłów, śpiewaliśmy szanty pod czujnym okiem zawsze uśmiechniętego Bosmana Roberta.

Codziennie zażywaliśmy kąpieli wodnych i słonecznych podczas których świetnie się bawiliśmy. Wieczory spędzaliśmy wspólnie z innymi uczestnikami obozu na dyskotekach, braliśmy udział i oglądaliśmy  obozowe Mam Talent, śpiewaliśmy przy ognisku, graliśmy w siatkówkę, budowaliśmy szałasy, chodziliśmy na spacery.

Nie mogło zabraknąć również tradycyjnych, salezjańskich otrzęsin. Podczas nich przyszli obozowicze  musieli m.in. wyprać skarpety w jeziorze Gołdopiwo i zjeść cytrynę. Po wykonaniu tych zadań zostali przyjęci do grona obozowiczów. Pojechaliśmy też do Giżycka na rejs statkiem po jeziorze Niegocin i spacer po promenadzie.

W mgnieniu oka obóz się skończył i niestety musieliśmy powrócić do domu. Słoneczne chwile spędzone w Kruklankach na długo zostaną w naszej pamięci i będziemy wspominać je z uśmiechem.

Antonina Siecińska

Było EXTRA!!!!!!!!

Wyjazd był bardzo udany. Pogoda nam dopisywała.

Koloniści opalali się na plaży, kąpali się w jeziorze Gołdopiwo oraz grali w różne gry zespołowe.

Piłkarze wstawali bardzo wcześnie, dzień zaczynali od rozruchu (3km biegu). Ciężko trenowali całymi dniami, żeby jak najlepiej zagrać na turnieju z drużynami z Kruklanek.

Żeglarze pływali na optymistkach i wind surfingu. Na koniec musieli zdać test z węzłów marynarskich.

Wspólnie mieliśmy wycieczki do Giżycka, Parku Dzikich zwierząt i ZOO Żubrów.

Pływaliśmy kajakami i rowerami wodnymi. Wieczorami mieliśmy dyskoteki i wspólne śpiewy przy ognisku.

W czasie trwania całych kolonii mieliśmy różne konkursy z nagrodami.

Nie było czasu na nudę 🙂

Jednym słowem było EXTRA!!!